december 2013 • Shownieuws
‘De Kuip wordt als nieuw’
De stichting Red de Kuip heeft een nieuw plan om de Kuip te vernieuwen, zo meldt het AD. Het initiatief, dat gesteund wordt door grote ondernemingen en adviesbureau Hypercube, wordt maandag gepresenteerd tijdens een vergadering van de aandeelhouders van de Kuip. Kosten van het plan: 141 miljoen euro.
Met de plannen voor de grootse verbouwing, waarbij het stadion een derde ring krijgt, kunnen er straks 63.000 fans in het stadion, 12.000 meer dan nu. Tachtig nieuwe, moderne skyboxen en veel betere horecavoorzieningen moeten ervoor zorgen dat de geldkraan bij de voetbalclub weer open kan. De begroting zou kunnen verdubbelen naar zo’n 80 miljoen euro.
Ook adviesbureau Hypercube directeur Peter Nieuwenhuis is positief. “Red de Kuip is er steeds beter in geslaagd het niveau van nieuwbouw te benaderen. En het is zeker ten opzichte van het bestaande stadion een enorme stap voorwaarts. Feyenoord kan ermee vooruit. Ze hebben een economisch goed verantwoorde aanpak.”
Artikel verder na advertentie
Artikel verder na advertentie
Volgens commercieel manager Henk Post van Besix zal het stadion van buitenaf gezien gloednieuw lijken met doorzicht op het origineel eronder. “Maar van binnen blijft het de vertrouwde Kuip. Die heeft zoveel sfeer. Het zou minstens 10 jaar duren voordat een nieuw stadion dezelfde beleving heeft”, zegt hij.