december 2015 • Shownieuws
Nieuwe blad Johan Derksen geslacht
Het kersverse tijdschrift van Johan Derksen is het lezen niet waard. Althans, dat vindt mediarecensent Peter Zantingh. Hij zag hier en daar een aardig stuk, maar laat geen spaan heel van het nieuwe project van de heren van Voetbal Inside.
“Het is een LINDA voor voetbalkantines”, schrijft Zantingh in het NRC. “In maar liefst 14 artikelen gaat het over de makers zelf, meestal zonder de humor die het op tv draaglijk maakt.”
Daarbij struikelde de journalist over veel reclame. Lezers worden vooral doodgegooid met Wilfred Genee’s stokpaardje: gezonde voeding. “En dan volgen later ook nog zes pagina’s van Genee zelf daarover, in een schaamteloos als artikel verpakte advertentie. Inclusief een bon voor 5 euro korting”, aldus Zantingh.
Artikel verder na advertentie
Artikel verder na advertentie
Ook de nederpop-theatertour van Derksen, het boek van Wim Kieft, en Leeuwarden (Genee’s geboorteplaats) worden gepromoot. “Je moet een wel erg grote fan van Genee, Derksen en Gijp zijn om dit elke twee maanden te kopen”, besluit de kritische recensent.