Logo Goals and Glamour
Coca Cola biedt 80 miljoen per jaar voor stadionnaam
Straks het Coca Cola stadion? © callejeromadrid.eu

januari 2014 • Serious business

Coca Cola biedt 80 miljoen per jaar voor stadionnaam

Coca Cola wil 80 miljoen euro per jaar uitgeven om de naam van het stadion van Real Madrid te kopen. Daarmee overtreft de multinational Microsoft, dat eerder 50 miljoen wilde betalen om zijn naam aan Estadio Santiago Bernabéu te verbinden.

Dat schrijft de Spaanse sportkrant El Mundo Deportivo. De naam van oud-speler, -trainer en -directeur Bernabeu zal sowieso aan het stadion verbonden blijven. De nieuwe naam zal dus iets dergelijks als ‘Estadio Coca Cola Bernabeu’ worden.

Real Madrid is niet de enige club die de naam van zijn stadion aan de commercie verkoopt. Zo speelt Arsenal in het Emirates Stadion, Manchester City in het Etihad Stadion en Bayern München in de Allianz Arena. Ook in Nederland hebben bedrijven de stadionnamen van eredivisieclubs ‘gekocht’.

Artikel verder na advertentie

Artikel verder na advertentie

Logo Goals and Glamour